Katarzyna Stankiewicz, Małgorzata Żółtaszek, Uczeń z Ukrainy w naszej klasie: komunikacja – integracja – emocje. Poradnik dla nauczyciela i scenariusze zajęć

Opis

Przygotowany przez nas dwuczęściowy materiał, na który składają się poradnik dla nauczyciela oraz scenariusze zajęć do wykorzystania na godzinie wychowawczej (i nie tylko), ma być pomocą do rozwijania wsparcia psychologiczno-pedagogicznego ucznia uchodźczego z Ukrainy, jak również całego zespołu klasowego, w którym ten uczeń się znalazł. Koncentrujemy się na procesie integracji, do którego kluczem jest dobra komunikacja, jak również praca z emocjami i budowanie relacji na poziomie klasy. Zakładamy, że u podstaw integracji zespołu klasowego leżą podmiotowe podejście nauczycieli i wychowawcy do każdego z uczniów oraz uważność na jego potrzeby, w tym na potrzeby uczniów z doświadczeniem uchodźstwa.