A. Regulska, K. Stankiewicz, A. Żurek, A. Najda, Od edukacji do integracji uczniów uchodźczych z Ukrainy. Raport z badań
Publikacja „Od edukacji do integracji uczniów uchodźczych z Ukrainy. Raport z badań” przedstawia wyniki badań empirycznych przeprowadzonych ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach projektu „Integracja przez język. Platforma dla nauczycieli pracujących z dziećmi uchodźczymi z Ukrainy” (umowa nr NdS/552155/2022/2022). Ich celem było poznanie potrzeb edukacyjnych dzieci uchodźczych z Ukrainy oraz potrzeb szkoleniowych nauczycieli pracujących z tymi dziećmi, uwarunkowań procesu nauczania/uczenia się języka polskiego jako obcego, jak również elementów kształcenia językowego z tego zakresu na innych przedmiotach, i ich znaczenia dla adaptacji szkolnej i integracji społecznej ucznia. Publikację otwiera część teoretyczna, stanowiąca tło dla opisu wyników badań, zarówno o charakterze ilościowym, jak i jakościowym. Stanowią one podstawę do sformułowania wniosków i rekomendacji w zakresie edukacji oraz wsparcia uczniów uchodźczych w polskiej szkole.
22.12.2023