Ctrl + H
Przejdź do strony głównej
  • Materiały
  • Upowszechnianie
    • Szkolenia on-line
    • Webinaria
    • Konferencje
  • Sieć współpracy
  • Raport
  • Eksperci

Raport

A. Regulska, K. Stankiewicz, A. Żurek, A. Najda, Od edukacji do integracji uczniów uchodźczych z Ukrainy. Raport z badań

Publikacja „Od edukacji do integracji uczniów uchodźczych z Ukrainy. Raport z badań” przedstawia wyniki badań empirycznych przeprowadzonych ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach projektu „Integracja przez język. Platforma dla nauczycieli pracujących z dziećmi uchodźczymi z Ukrainy” (umowa nr NdS/552155/2022/2022). Ich celem było poznanie potrzeb edukacyjnych dzieci uchodźczych z Ukrainy oraz potrzeb szkoleniowych nauczycieli pracujących z tymi dziećmi, uwarunkowań procesu nauczania/uczenia się języka polskiego jako obcego, jak również elementów kształcenia językowego z tego zakresu na innych przedmiotach, i ich znaczenia dla adaptacji szkolnej i integracji społecznej ucznia. Publikację otwiera część teoretyczna, stanowiąca tło dla opisu wyników badań, zarówno o charakterze ilościowym, jak i jakościowym. Stanowią one podstawę do sformułowania wniosków i rekomendacji w zakresie edukacji oraz wsparcia uczniów uchodźczych w polskiej szkole.

22.12.2023

Projekt pn. „Integracja przez język. Platforma dla nauczycieli pracujących z dziećmi uchodźczymi z Ukrainy” realizowany jest w ramach programu pod nazwą „Nauka dla Społeczeństwa” ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Fundacja Wspierania Myśli Polskiej

Kazimierza Wielkiego 8 / 202, 20-611 Lublin

BIURO@FWMP.PL

+48 513 144 916

+48 698 913 73

Logotyp Fundacji Wspierania Myśli Polskiej

Przejdź do

  • Strona główna
  • Szkolenia on-line
  • Sieć współpracy
  • Webinaria
  • Raport
  • Baza wiedzy
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci

Copyright © 2025 All Rights Reserved.