Dobra znajomość języka polskiego jest dla uczniów z doświadczeniem migracji nie tylko podstawą sukcesu edukacyjnego, ale również gwarancją harmonijnego rozwoju i udanej integracji społecznej. Niedostosowane do potrzeb dziecka metody dydaktyczne demotywują je do pracy i utrudniają efektywne rozwijanie kompetencji językowych. Szkolenie ma na celu zaprezentowanie podstawowych mechanizmów konstruowania, adaptowania i przygotowywania materiałów oraz zasady dobierania metod dydaktycznych aktywizujących dla uczniów z doświadczeniem migracji. W trakcie szkolenia będzie można dowiedzieć się także, skąd czerpać informacje i inspiracje do pracy z uczniem z doświadczeniem migracji, w tym z dzieckiem uchodźczym z Ukrainy. W ramach szkolenia zaprezentowane zostaną materiały dydaktyczne opracowane w ramach projektu „Integracja poprzez język. Platforma dla nauczycieli pracujących z dziećmi uchodźczymi z Ukrainy” finansowanego ze środków ministerialnego programu „Nauka dla Społeczeństwa” (umowa nr NdS/552155/2022/2022), jak również sposoby pracy z tymi materiałami.