Nauczyciele szkół podstawowych (i nie tylko) napotykają niezliczone trudności w pracy z uczniami obcojęzycznymi (w tym uchodźczymi), włączanymi w polski system oświatowy. Szkolenia są próbą pokazania praktycznych rozwiązań metodycznych, które pomogą w tworzeniu ciekawych materiałów dających satysfakcję zarówno uczącemu, jak i uczącemu się. Wspieranie ucznia obcojęzycznego to zadanie nie tylko dla polonisty, ale i biologa, geografa, historyka etc. Takie wspieranie wymaga nie tylko merytorycznej wiedzy, ale również cierpliwości podczas przygotowanych zajęć. Dlatego podczas szkolenia zostaną zaprezentowane zostaną efekty prac projektowych pt. „Integracja poprzez język” prowadzonych w ramach ministerialnego programu „Nauka dla Społeczeństwa” (umowa nr NdS/552155/2022/2022), w tym m.in. przykładowe karty pracy zawierające uproszczone lekcje z biologii, geografii oraz historii, w których wykorzystano wiele technik służących łatwiejszemu przyswajaniu materiału.