Szkolenie ma na celu udzielenie wsparcia nauczycielom w pracy z uczniem uchodźczym z Ukrainy oraz zespołem klasowym, do którego doszły dzieci ukraińskie, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii psychologiczno-pedagogicznych, w tym działań na rzecz integracji zespołu klasowego. W jego ramach prezentowane będą treści i materiały dydaktyczne wypracowane podczas projektu pn. „Integracja poprzez język. Platforma dla nauczycieli pracujących z dziećmi uchodźczymi z Ukrainy” finansowanego ze środków ministerialnego programu „Nauka dla Społeczeństwa” (umowa nr NdS/552155/2022/2022) oraz sposoby pracy z nimi. Omówione zostaną scenariusze warsztatów do wykorzystania na godzinie wychowawczej. Warsztaty stanowią wsparcie dla uczniów i nauczycieli. Obejmują takie tematy, jak potrzeby ucznia uchodźczego, emocje i komunikowanie się w klasie oraz integracja zespołu klasowego, w którym są dzieci z doświadczeniem uchodźstwa.