Uczeń uchodźczy z Ukrainy na lekcji polskiego...

Szkolenie ma na celu wsparcie uczestników w procesie nauczania ucznia uchodźczego z Ukrainy, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii kształcenia językowego i literackiego w kontekście procesu integracji społecznej. Uczestnicy poznają specyficzne potrzeby uczniów z Ukrainy oraz wyzwania związane z ich edukacją w polskiej szkole. Szkolenie będzie również okazją do zapoznania się z rozwiązaniami metodycznymi wspierającymi kształcenie językowe i integrację uczniów poprzez nauczanie literatury polskiej. Zaprezentowane zostaną efekty prac projektowych pt. „Integracja poprzez język” prowadzonych w ramach ministerialnego programu „Nauka dla Społeczeństwa” (umowa nr NdS/552155/2022/2022), których celem jest stworzenie platformy on-line kierowanej do nauczycieli, oferującej materiały dydaktyczne, programy oraz inne interaktywne formy wsparcia (doradztwo, webinaria i inne) pomocne w nauczaniu języka polskiego jako obcego i nie tylko. Założeniem projektu jest integracja uczniów ukraińskich poprzez rozwijanie ich kompetencji językowych, a jego celem – wyposażenie nauczycieli poprzez platformę on-line i towarzyszące jej działania w niezbędne materiały, wiedzę i kompetencje do wspierania tego procesu.